Trening Cardio – zasady, założenia, zalety

Cardio i cardio - trening cardio, maszyny cardio. Cóż to właściwie jest to cardio? Przeczytaj i dowiedz się, czy ta forma treningu dla Ciebie!

Trening cardio zwany jest również treningiem aerobowym, tlenowym lub wytrzymałościowym. Jest najbardziej polecaną formą treningu dla osób, które się odchudzają. W treningu cardio tkanka tłuszczowa spalana jest z udziałem tlenu, który niezbędny jest naszym tkankom do uruchomienia procesu redukcji tłuszczu. Tlen wykorzystywany jest jedynie przy umiarkowanym wysiłku.

Poniżej prezentujemy podstawowe zasady skutecznego odchudzania:
 1. Umiarkowany wysiłek
 2. Systematyczność
 3. Antygrawitacyjna bieżnia Alter G
 4. Zajęcia fitness

Trening cardio - efekty, wskazania, przeciwwskazania

Conversions fall by 12% for every extra second a webpage takes to load. If you want people to engage with your brand and improve the performance of your campaigns, you have to speed things up. AMP offers a way for you to give users a faster experience everywhere -- on ads, landing pages or your entire website.

1. Umiarkowany wysiłek

Wbrew pozorom nie trzeba się wykończyć, żeby spalić tłuszcz. Wręcz przeciwnie, aby zredukować tkankę tłuszczową, niezbędny jest umiarkowany, długotrwały wysiłek w odpowiednim tętnie. Twoje tętno powinno wahać się między 60 – 70 % tętna maksymalnego, które obliczysz według wzoru:

Tętno = 220 – wiek

Czyli jeśli masz 34 lata, Twoje tętno maksymalne wynosi 186. Aby obliczyć próg tlenowy dla spalania Twojej tkanki tłuszczowej tętno maksymalne mnożysz przez 0.6 (111,6) i przez 0.7 (130,2).

Tym samym Twoja strefa tętna dla wysiłku aerobowego wynosi od 111,6 do 130,2. W tym tętnie powinieneś ćwiczyć aby redukcja tłuszczu Twojego organizmu była szybka, a co za tym idzie - skuteczna.

Trening aerobowy przeprowadzisz z łatwością sam w klubie fitness:
 • na bieżni (w osobnym punkcie bieżnia Alert G – pogromca tłuszczu),
 • na rowerze,
 • na orbitreku,
 • na wioślarzu,
 • na schodach.

Poza klubem też jest to proste - rower i wypad za miasto, albo rolki, albo energiczny marsz, albo nawet podskoki w domu. Warto zainwestować w pulsometr lub skorzystać z urządzeń z wbudowanym pulsometrem, aby nie przekraczać tych wartości.

Trening Cardio – zasady, założenia, zalety

Cardio i cardio - trening cardio, maszyny cardio. Cóż to właściwie jest to cardio? Przeczytaj i dowiedz się, czy ta forma treningu dla Ciebie!

2. Systematyczność

Ulubione pojęcie większości z nas. Systematyczność kluczem do sukcesu. Trening cardio, tak jak każdy inny, będzie skuteczny jedynie wtedy kiedy będzie systematyczny. Jeśli jesteś na początku drogi z ćwiczeniami wystarczy, że zaczniesz od 30 minut 3 razy dziennie. Po zaadaptowaniu się do takiego wysiłku będziesz mógł wydłużyć czas jego trwania, a później zwiększyć jego częstotliwość (np. do 4 dni w tygodniu).

3. Antygrawitacyjna bieżnia Alter G

Zawsze jest ciekawie sprawdzać nowinki technologiczne. Dlatego w Reshape można już wykonywać trening cardio na bieżni antygrawitacyjnej ALTER G. Jest to bieżnia, która zmniejsza wagę ciała nawet o 80%. Została stworzona z myślą o rehabilitacji osób wracających do zdrowia, ale jest też idealnym narzędziem do modelowania sylwetki i redukcji tkanki tłuszczowej.

Antygrawitacja polega na wpompowaniu powietrza przez kompresor do balonu otaczającego bieżnie. To właśnie kompresor zmniejsza wagę osoby ćwiczącej i powoduje uczucie "unoszenia" ćwiczącego. Bieżnia ta powoduje odciążenie stawów, wydłuża krok biegowy, poprawia przemianę materii i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Trening fitness i korzyści jakie ze sobą niesie bycie FIT

Wielu osobom fitness kojarzy się z ciężkimi ćwiczeniami fizycznymi, w przypadku których pot zalewa oczy, a na drugi dzień bolące mięśnie silnie dają się we znaki. W większości nie jest to prawda, no może w części, bo przecież jeśli nasze ciało pozostawało bez ruchu przez ostatnie kilka lat, to musi zareagować na wysiłek fizyczny.

4. Zajęcia fitness

Zapewne jest wiele osób, które chciałyby aktywnie spędzać czas i schudnąć, ale wcale nie mają ochoty pocić się na maszynach cardio, a tym bardziej pójść na rower lub pobiegać. Cardio na zajęciach fitness? Jak najbardziej!

Są świetną alternatywą, aby poznać nowych ludzi i spocić się wspólnie. Kluby fintess przedstawiają bogatą ofertę, w której znajdują się zajęcia taneczne jak Zumba, Dancehall, Power Dance – są idealne w walce z nadwyżką kilogramów. Poza tym rowery – Spinning i Indoorcykling, zajęcia na bieżniach i trampoliny... Wszystko to pomoże Ci zrzucić oponkę i świetnie się bawić!

Udostępnij znajomym w mediach społecznościowych lub email